reklama

Nádej, ktorá dáva život

Raz sa ma jeden pán opýtal: „Máte dve malé deti. Ste mladá a plná elánu. Slúžite Bohu a ste mu verná. A predsa ste ochoreli na rakovinu. Prečo je ten „váš“ Boh taký nespravodlivý?“ Tento článok vo mne dozrieva, odkedy som sa dozvedela svoju diagnózu. Od toho momentu som bola aj hospitalizovaná. Momentálne som v leukopenickom režime na „izolačke,“ píšem a mám úsmev na perách. Rozhodla som sa s vami podeliť o svoje emócie a zážitky, ktoré prežívam ako onkologická pacientka veriaca v Neho. On je moja nádej a dáva mi život. Ale až keď som sa dozvedela, že som onkologicky chorá, začala som Mu ďakovať za každý jeden deň, v ktorom môžem žiť. Nie, Boh nie je nespravodlivý, je darcom všetkých darov. Ak sa mu odovzdáme do rúk, náš život riadi tak aby sme prežívali skutočné šťastie, ktoré môže darovať len On.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)

Ako ma Pán poslal na vyšetrenie

Máme deti, pracujem na čiastočný úväzok, nemám čas vysedávať v čakárni; boli moje bežné výhovorky. Ani neviem či to boli výhovorky zo strachu z možnej diagnózy. Skôr som uprednostnila čas strávený s rodinou a spoločné výlety pred vysedávaním v čakárni. Počas 2 týždňov som počúvala vo svojom vnútri hlas: „choď k lekárovi, choď k lekárovi choď k lekárovi...“ Vždy som ho nejako odignorovala s vnútorným odôvodnením: „ešte sa neskončil školský rok, máme toho veľa, ale zajtra sa objednám na vyšetrenie.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svojmu zdravotnému problému som neprikladala veľkú dôležitosť, narástlo mi brucho, a tak som si myslela, že mám popôrodnú herniu alebo zväčšenú vaječníkovú cystu. Keď som volala k lekárovi, sestrička to nedvíhala, myslela som si, že majú dovolenku. Po odovzdaní vysvedčení sme sa s manželom vybrali na nákupy do mesta, kde sídli môj gynekológ. Bol štvrtok, po 18-tej večer a keď sme prechádzali okolo ambulancie môjho gynekológa, dúfala som, že tam ešte bude (1 deň v týždni totiž pracuje do večera) alebo bude mať aspoň napísané na dverách, dokedy má dovolenku. Na dverách nebolo napísané nič, akurát sme z ordinácie počuli hlasy. Tak sme zaklopali. Vo dverách sa zjavila pani sestrička so slovami: „A čo vy tu?“ „Prišla som sa objednať na vyšetrenie,“ odvetila som. Obaja s lekárom boli už v civile a pripravení na odchod. „Moja zlatá a aký máte problém? milo sa ma opýtala pani sestrička. „Mám asi pruh,“ odpovedala som, „alebo sa mi zväčšila cysta.“ „Tak poďte ďalej,“ pozvala ma dnu, „od pondelka máme dva týždne dovolenku a zajtra tu bude rušno, budeme sa snažiť vybaviť všetky pacientky, ktoré k nám prídu ešte pred dovolenkou.“ Vstúpila som dnu do ordinácie a posadila som sa, kolená sa mi triasli, mala som strach. „Vitajte!“ podal mi ruku pán doktor a povedal: „Chvíľočku vydržte, kým sa zahreje a spustí technika, všetko sme mali už totiž vypnuté, práve sme odchádzali.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čakala som... Prebehlo vyšetrenie. Dozvedela som sa diagnózu, ktorá ma nepotešila: útvar na vaječníku obludných rozmerov, bude nutná operácia. „Nebojte sa, budete v poriadku,“ upokojoval ma pán doktor. Navrhol mi, že ma objedná na operáciu v nemocnici, v ktorej predtým pracoval. Tam sa snažia operovať takéto stavy laparoskopicky, čo je výnimočné. Keby ma Pán k lekárovi neposlal už vtedy, za pár dní som mohla mať metastázy. Toto dianie v mojom živote vnímam ako Božie riadenie.

Od toho momentu malo všetko rýchly spád. Jedna pani sa odhlásila z operácie a ja som mala možnosť byť zoperovaná už za 6 dní od objavenia mojej diagnózy. Božia prozreteľnosť to naplánovala tak, že všetky vyšetrenia nutné pred operáciou sa vybavili už v piatok. Nevedela som, ako to všetko tak narýchlo vybaviť. Pred internými ambulanciami vždy čaká nekonečné množstvo pacientov už od skorého rána. A ja som sa termín svojej operácie dozvedela až v piatok pred desiatou hodinou dopoludnia. Pán ma však posielal tam, kde ma dobrí ľudia vybavili, nechala som sa Ním navigovať a On mi pomáhal na každom kroku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Operácia prebehla bez komplikácií. Touto cestou by som sa chcela poďakovať personálu gynekologicko-pôrodníckeho oddelenia Fakultnej nemocnice v Trenčíne za ich opateru a dobrú prácu, ktorú vykonali a tumor napriek jeho veľkosti vyoperovali laparoskopicky. Histológia, ktorá bola hotová 13 dní od operácie (lebo Bohu nič nie je nemožné), neskôr ukázala, že to nebol tumor ovária, ale Burkittov lymfóm. Ide o jeden z najrýchlejšie rastúcich tumorov, už za 48 hodín dokáže narásť o 100% svojej veľkosti. Ako je agresívny, tak sa na druhej strane dobre lieči. Prognóza závisí od rozsahu ochorenia. Preto Bohu ďakujem, že ma poslal k lekárovi. Nakoľko som nemala žiadne príznaky, len trošku naduté brucho, sama od seba by som lekára tak skoro nevyhľadala. Nádor mi narástol v priebehu cca 2 týždňov a pociťovať som ho začala až v posledné dni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Diagnózu som prijala s pokojom. Nikdy som Ho neprestala prosiť o pokoj. Mala som však strach. Strach, o muža, o deti, strach z liečby, z neznáma, z odlúčenia od rodiny... Strach je prirodzený. Nesnažte sa ho prekonávať, odíde sám, tak rýchlo ako prišiel. Dôvera v Neho je silnejšia.

Ďalej sa chcem poďakovať personálu Národného onkologického ústavu v Bratislave, v ktorom som hospitalizovaná od 16. júla. Vďaka milým sestrám, lekárom a lekárkam, sa tu môžem cítiť bezpečne. Ďakujem vám za starostlivosť.

Svoju chorobu momentálne vnímam ako požehnanie. Zmenila som svoj životný postoj a som šťastnejšia ako kedykoľvek predtým. Uvedomujem si, koľko dobrých ľudí mám okolo seba, úžasného manžela, dve krásne zdravé deti, úžasných rodičov, starých rodičov a svokrovcov a množstvo dobrých priateľov, ktorí pri nás stoja a pomáhajú nám alebo na nás myslia v modlitbách. Pán nám poslal do cesty veľa dobrých ľudí, ktorí nám ponúkli nezištnú pomoc. Touto cestou chcem poďakovať všetkým ľuďom, ktorí pri nás stoja a podávajú nám pomocnú ruku. Ďakujem vám, drahí moji, za akúkoľvek pomoc, či už duchovnú alebo materiálnu. Predovšetkým ďakujem za vaše modlitby, pretože tie majú najväčšiu cenu. Modlím sa za vás a vyprosujem pre vás požehnanie. Ešte raz ďakujem!

Beáta Svrčková

Beáta Svrčková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matkou, manželkou a učiteľkou. Momentálne som na materskej dovolenke a venujem sa hlavne svojej rodine. Keď mi zostane čas, venujem ho hudbe a písaniu. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťLáska a vzťahyZápisky z onkológieAntikoncepciaSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu